Novinky

Agritechnica 2015 - ve znamení pásů

Pásové podvozky nacházejí uplatnění ve sklizňové technice i u traktorů vyšších výkonových kategorií

V seriálu z největší evropské výstavy zemědělské techniky Agritechnica Hannover 2015 se nyní pozastavíme nad zvýšenou pozorností výrobců pásových podvozků. Díky místním předpisům pro provoz na pozemních komunikacích a výkonům motorů nad 350k je použití tradičních pneumatik problematické s ohledem na maximální přepravní šířku vozidla.

Řešením je používání dvojí montáže na přední i zadní nápravě. V takovém případě je ovšem šířka vozidla 3,5-4m, která je na pozemních komunikacích problematická.

Variantně někteří výrobci osazují pásovými podvozky zadní nápravu. Využije se tak vyšší adheze na místě, kde je vyšší hmotnost důležitá pro tahový výkon.  Není ale snížena manévrovací schopnost při zatáčení.

Pro co nejnižší tlak na půdu při přípravě půdy, nebo např. řádkových pracích (zelenina, brambory) je pásovými podvozky osazena nejen zadní, ale i přední náprava.

Traktory nejvyšší výkonové kategorie (CASE Steiger, JD 9000) používají pásové podvozky na svých velkých kloubových traktorech.

Samostatnou kategorií je použití pásových podvozků u sklizňových strojů – sklízecí řezačky, sklízecí mlátičky, samochodné vyorávače cukrovky, zeleniny nebo brambor. U těchto strojů jsme však na pásy již zvyklí, v případě sklízecích strojů značky CLAAS už déle než 20 let.

Na přiložených fotografiích jsou příklady použití pásových podvozků. 

Využijte výhodných cen předváděcích strojů

Nabídka strojů

se slevou
-30%

DESIGN / MATLOCHA.CZ